Düzen Kuşağı

=> Düzen Kuşağı Nedir ? <= 

Dünyada gün geçmiyor ki yeni bir gelişme olsun. İnsanoğlu sürekli bir değişim halinde olup yeniliğe ayak uydurmaktadır. Çevremizi incelediğimizde değişen zamanda sürekli tasarımlara rastlamaktayız. Tabiata baktığımızda muhteşem bir düzen vardır. Düzenin olabilmesi için düzen , ritim, tekrar olması gerekir. Yaşadığımız apartmandan, sınıftaki sıralarıma kadar her şey bir düzen dâhilindedir. 


Düzenin ilk basamağı düşünmeye ilk adımdır. Yani tasarımın temelindeki olması gereken mantık şüphesiz tasarımız bir düzene göre ele alınmasıdır.  Doğada ve elimizle yaptığımız birimleri çoğaltıp bir bütüne varırız. Belirlenen bir şekille bir düzen dâhilinde bütüne ulaşılmaya çalışılır. Hazır birimlerin seçiminde sağlık ve güvenlik açısından uygunluk kontrol edilmelidir. Farklı amaçlar için üretilen malzemelerin hazır birim olarak kabul edildiği unutulmamalıdır. Örneğin; pipet, kibrit çöpü vb. malzemelerin üretim amaçlarının asla düzen oluşturmak olmadığı hatırlanmalıdır. 


Düzen kuşağı etkinliklerinde öğrenciler başlangıçta hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir. 


Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya imkân vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine uğramamalıdır.